Honlap Tartalom (Térkép)

  Egy felesleges, értelmetlen, kényszeres intézkedés, mely a nemzetbiztonsági szakterület közvetett lejáratására is hatással van

Ismét egy MSZP-s pofon a nemzetbiztonságunknak!

 

1.  Az MSZP kormány főigazgatókat nevezett ki a Nemzetbiztonsági Hivatal (Balajti László dandártábornok) és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat (Dobokay Gábor vezérőrnagy) élére a választások előtt 3-4 hónappal. Mindenek előtt és fölött állítom, hogy nevezett vezetők a kinevezett posztokon is kiválóan fognak teljesíteni, de nem erre vannak optimalizálva előéletük, tapasztalatuk, készségeik alapján. Nem erre vannak optimalizálva a biztonságunk és az ország védelme érdekében. Mindenkit ott kell hasznosítani, ahol a legjobb a nemzet, az ország javára, ne pazaroljuk el értékeinket.

2.  Ez az intézkedés felesleges, értelmetlen, felelőtlen, sőt kényszeresnek is minősíthető, mely közvetve, erkölcsileg lejáratja az adófizetők pénzén még mindig jól teljesítő nemzetbiztonsági szolgálatokat

3.  Ezzel az intézkedéssel tovább tépázta a pártpolitikai érdek a nemzetbiztonsági szolgálatokat, az ügynökügyek, az UD Zrt ügy, az NBH előző főigazgatójához kapcsolódó ügyek és még sorolhatnám. Nem kellene már még jobban megtaposni az adófizetők biztonságát védő, az alattomos biztonsági kockázatok megelőzésében és elhárításában legilletékesebb nemzetbiztonsági szolgálatainkat!

4.  Miért is gondolom én ezt:

4.1.   Három-négy hónappal az országos választások előtt, amikor a kormányváltás erősen valószínűsíthető, a körülményeikhez képest jól működő nemzetbiztonsági szolgálatokat (működésüket, személyi állományukat) megbolygatni értelmetlen károkozás, hiszen a leendő új kormány ez irányú koncepciói, gyakorlata, tapasztalatai várhatóan gyökeres változásokat is eredményezhetnek (különösen kétharmadosság esetén).  Tehát abszolút értelmetlen, sőt káros most és majd néhány hónap múlva ismét vezetőket csereberélni, még akkor is, ha a kinevezettek biztosan jól ellátják majd jelenlegi megbízatásaikat is. Elég lett volna a választások után ezt egyszer megtenni.

4.2.   Balajti László tábornokot a Nemzetbiztonsági Hivatal főigazgatójává nevezték ki 2009.12.22.-ével

4.2.1.  Balajti László, mint a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat főigazgatója, közmegelégedésre látta el feladatát, hiszen alkalmasságán túlmenően ott szerzett közel 25 éves gyakorlatot és tapasztalatot.

4.2.2.  Balajti László úgy vállalta el ideiglenesen a viharos időszakot élő Nemzetbiztonsági Hivatal – szerintem hálátlan, de legalábbis jelentős kihívást illetve felelősséget jelentő  - vezetését, hogy megmaradjon a visszaútja a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat felé, hiszen az az Ő igazi szakterülete. Emiatt megbízott főigazgató látta el helyette a feladatokat az NBSZ-nél, ugyancsak megfelelően.

4.3.   Dobokay Gábor tábornokot a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat főigazgatójává nevezték ki 2009.12.22.-ével:

4.3.1.  Az 1994-1998 közötti időszak második felében az Információs Hivatal inspektora volt, közmegelégedésre

4.3.2.  A FIDESZ kormány idején először a Gyuricza Bélához tartozó kormányzati elemző-értékelő központ vezetője volt, közmegelégedésre

4.3.3.  Később, 1998-2002-ig a Nemzetbiztonsági Hivatal főigazgatója lett, közmegelégedésre

4.3.4.  Az MSZP kormánykoalíció, egy értelmes együttműködési próbaidőszak nélkül, értelmetlenül leváltotta majd a külügynél és jordániai nagykövetként szolgált, közmegelégedésre

4.3.5.  Közel egy éve az Információs Hivatal főigazgató helyettesi tevékenységét végzi, ugyancsak közmegelégedésre.

4.3.6.  Egyértelműnek látszik, hogy a hírszerzés és az elhárítás területén, ezen területek irányításában rendelkezik igen nagy értékű, évtizedes tapasztalatokkal. Felvetődik, hogy miért nem az NBH élére kerül vissza (amelynek évekig a főigazgatója volt), miközben Balajti tábornok is visszakerülhetett volna a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat élére és mindketten azt tennék, amiben az ország számára a leghasznosabbak, nemzeti értéket képviselve az egyéniségükkel, a szakmaiságukkal, a tudásukkal és a gyakorlatukkal.

4.3.7.  Kétségtelen, hogy a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat élén Dobokay Gábor lesz Magyarországon az egyedüli, nemzetbiztonsági vezető szaktekintély, aki mindhárom polgári nemzetbiztonsági szolgálatot megjárja és megtapasztalja, a legmagasabb vezető szinteken. Remélem, hogy az ország javára, értékeinek az ország javára, legmegfelelőbb hasznosítására, 2010 áprilisa után a számára legméltóbb munkaterületet kapja majd.

4.4.   Szinte biztos vagyok benne, hogy a várható FIDESZ kormány igen tudatos szakpolitikusai már megtervezhették a magyar biztonsági-védelmi rendszert és ezen belül a nemzetbiztonsági szolgálatok helyét, szerepét. Sőt valószínűsítem, hogy ezekhez személyi variációkban is gondolkodnak már. Nem zárom ki, hogy ennek részesei lehetnek Dobokay Gábor és Balajti László tábornokok is, de valószínű, hogy nem a jelenlegi, kényszerkinevezett státuszukban, mert az Ő értékeik nem a jelenlegi helyükön hasznosulnak az ország javára a legjobban.

5.  Mikor meghallottam a kinevezéseket elképedtem és elgondolkodtam, hogy kinek az érdeke, mi a motiváció, honnan és kitől jöhetett ez a(z intézkedési) kényszeres gondolat, ez a kezdeményezés:

5.1.   Milyen az egyénisége, szakmai, politikai, pszichológiai konstrukciója ennek az embernek, aki ezt kitalálta

5.2.   Bajnai Gordon miniszterelnöktől bizonyára nem származhatott, hiszen Ő válságkezelést vállalt (amit meg is csinált!) és nem valószínűsíthető, hogy saját kezdeményezésre beleavatkozik biztonságpolitikai ügyekbe. Nem az Ő területe, nem is kérhette, hogy az Övé legyen ez a terület is, bizonyára  az MSZP-jé maradt. Viszont kár, hogy miniszterelnökként nem tájékozódott előtte elég alaposan, széleskörűen, mert akkor elgondolkodhatott volna intézkedésének pozitív és negatív mérlegén, mely még a saját  válságkezelési eredményeit is leértékelheti bizonyos fokig a társadalom illetve annak egyes rétegei előtt. Tehát Ő sincs a partvonalon kívül ebben a kérdésben.

5.3.   Juhász Gábor minisztertől közvetlenül szintén nem származhatott az „óriási” ötlet, hiszen alig volt még és alig lesz még titkosszolgálati miniszter. Egyébként sem olyan alkat, aki ilyen súlyú saját koncepcióval belezavarna a nemzetbiztonsági rendszerbe. Ő csak végrehajtotta az intézkedést, amit persze lemondással meg is tagadhatott volna vagy legalábbis kiállhatott volna a nemzetbiztonsági szolgálatok érdekei és az ország biztonságának viszonylagos nyugalma mellett. Elhangzott részéről egy műbalhé szerű indok, miszerint a 2010-es választások biztonsága igényelte ezeket a kinevezéseket. Ez úgy blöff, ahogy hangzik, a következők miatt is:

5.3.1.  A 2010-es választások nem lesznek sem biztonságosabbak, sem pedig kockázatosabbak, mint az előzők. Amennyiben mégis, úgy miért is nem mutatták be részletesen egy demokratikus köztársaság állampolgárainak a várható, reális kockázatokat. Erre persze az lehet az újabb blöff, hogy egyesek tudni vélnek titkos okokat és ezzel befoghatjuk a lepénylesőnket. Nem szabad az állampolgárokat ma született csecsemőknek nézni már!

5.3.2.  A nemzetbiztonsági szolgálataink, így az NBH a megbízott Balajti tábornokkal és az NBSZ a megbízott főigazgatóval éppolyan biztonságok, mint a kinevezések után, sőt a kinevezések előtt a két szolgálat frusztráció mentesebb volt, ami a kinevezettek legjobb szándéka, tudása és tehetsége ellenére is negatív hatású, mert ez egy Tőlük független, a szolgálatokon belüli (tömeg)pszichológiai tényező. Rossz esetben, amíg ez a frusztráció feloldódik, addig április-június lesz és vége a jelenlegi „dalnak”, akkor meg minek görcsölnek egyesek, indokolatlan személycserékkel?

5.3.3.  A nemzetbiztonsági szolgálatok főigazgató, főigazgató helyettesi szintjeinél, de a közép és alsóbb szintű vezetőknél sem a megbízás vagy a kinevezés formációtól függő a felelősségérzetük, a szakmai teljesítményük, tehát a megbízás helyett a kinevezés csak átlátszó műbalhé! A vezetői szinteket betöltők  jelentős része szakmai és nemzeti elkötelezettségből cselekszik, hogy méltó legyen az adófizetők bizalmára.

5.3.4.  Tegyük fel, hogy a kinevezésekkel, személycserékkel kapcsolatban kényszeres(ek) valaki(k) az MSZP-ben, akkor legalább korrekten visszaengedték volna Balajti tábornokot az NBSZ élére. Dobokay tábornokot pedig ideiglenesen, megbízták volna az NBH vezetésével (ad abszurdum Őt nevezték volna ki ide), amit jól csinált, amikor évekig a főigazgatója volt és alaposan ismeri már-még. Mindezek a személyi mozgások erre a néhány hónapra megtették volna és egészen bizonyosan sokkal jobban, sokkal kevesebb káros mellékhatás nélkül szolgálhatták volna a biztonságunkat, ha úgy tetszik a választások biztonságát. Amihez ilyen intézkedésekre egyébként semmi szükség nem volt!

5.3.5.  A legrosszabb, ha politikai játéknak szánták ezt az egészet, amely játékban a magyar nemzetbiztonsági szolgálatok és ezek legmagasabb vezetők voltak a játékszerek! Mindenesetre ne zárjuk ki ezt sem, hiszen egy jó elemző gondolna erre a scenarióra is.

5.4.   Marad a kormány többi tagja és/vagy az MSZP pártelnöksége, ahonnan lehet esélye ennek a végtelen értelmetlen ötletnek. Elvileg az MSZP volt koalíciós partnere sem lenne kizárható, de ilyen súlyos tévedés talán tőlük sem származhat, bár például az ügynök ügyek rendkívül sok nemzetbiztonsági kárt okozó, a szolgálatok állományát közvetve megfenyegető(ki tudja, hogy majd Rájuk mikor kerül sor évtizedek múlva), évtizedes lihegése még ezt a feltételezést is megalapozhatja.

5.5.   A kormány többi tagjától én nem tartom valószínűnek, hogy ilyen gondolat származna.

5.6.   A MSZP pártelnökségének környéke viszont nagy valószínűséggel gyanúsítható, sőt ezen belül is leginkább az előző pártelnök, Gyurcsány Ferenc és/vagy baráti-üzleti partnere, a volt titkosszolgálati miniszter, Szilvásy György, esetleg érdekköreikből valaki. Amennyiben mégsem, úgy lehet  egy vagy több sötétben bujkáló elem. Érdekes lenne, hogy egyáltalán az MSZP pártelnökség (beleértve szakértőiket is) megvitatta-e ezeket a kinevezéseket és ha esetleg meg is vitatta, akkor hogy tudtak egyetérteni ezzel az ott ülő illetve kapcsolódó, a biztonságpolitikában már járatosabb elnökségi tagok, mint például Vadai, Kiss, Szekeres, Ficsor.

5.7.   Vajon Tóth Károly országgyűlési képviselő, az MSZP frakció és az országgyűlés nemzetbiztonsággal foglalkozó szakbizottságainak egyik vezetője, tagja, aki az egyik legreálisabban gondolkodó a nemzetbiztonság szakpolitikusi területén, Ő vajon hogy értett egyet ezzel a torz intézkedéssel és mit tett ellene, az ország és a szolgálatok érdekében.

6.  Egyes médiumok arról írtak, hogy a két tábornok kinevezése miatt várható: a FIDESZ kormány majd bizonyára leváltja Őket. Eszerint azért nevezték ki Őket, hogy emiatt a FIDESZ bizonyára leváltja majd Őket. Ez volt számomra a legnaivabb vélemény, hiszen a FIDESZ nemzetbiztonsági szakpolitikusai ennél sokkal értelmesebbek, tudatosabbak, tapasztaltabbak és nem egy ilyen, mindenki által tudott kényszerkinevezés alapján döntenek személyi kérdésekről, mert ezek talán már el is dőltek, legalábbis a variációk szintjén. Biztos vagyok benne, hogy a FIDESZ nemzetbiztonsági szakpolitikusai az igen jelentős nemzeti értéket képviselő nemzetbiztonsági vezetőket méltó módon fogják hasznosítani az ország, az itt élő emberek, az itt működő cégek védelme érdekében. Egyébként teljesen érthető az országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottságában négy FIDESZ-esnek a tartózkodó szavazata a nevezett tábornokok kinevezéséhez kapcsolódóan, hiszen értelmetlen döntés mellé miért álljanak.

7.  Elméleti, széles gondolati pályákon gondolkodó elemzőként az is eszébe juthat valakinek, hogy ezekkel a kinevezésekkel az MSZP vagy érdekköreiből valaki(k) gesztust akartak gyakorolni a leendő FIDESZ kormánynak illetve egyes tagjainak. Bizony ez az elméleti magyarázat és mint szándék is elég vicces lenne.

8.  Tehát az MSZP ezekkel a kinevezésekkel kapcsolatban előre tudhatta, hogy kiváltja a FIDESZ egyet nem értését és ezzel a nemzetbiztonsági szolgálatok munkatársaiban is ellenérzéseket vált ki, mégis meglépte, a pártpolitikai játék eszközeként kezelve a mi adóforintjainkon működtetett nemzetbiztonsági szolgálatokat illetve igen értékes vezetőit. Vajon nem gondolták át, hogy a nemzetbiztonsági szolgálatok munkatársaiból és családtagjaiból, mint szavazókból még többet átlöknek a FIDESZ-hez. Végül is ez nem baj, sőt előnyös ahhoz, hogy egy FIDESZ vezette kormány nagyobb nemzetbiztonsági szavazóbázissal, támogatással, kétharmadosan is ráerősítsen a magyar nemzetbiztonsági szolgálatoknak a rangjukon történő hasznosítására, ami eddig nem történt meg a balos kormányzatok időszakai alatt.

9.  Összességében, aki kitalálta ezt a felelőtlen vagy végtelenül rosszindulatú húzást,  az minimum pszichológiailag aggályos személyiség és akik ehhez asszisztáltak, azok nem az ország érdekét nézték. Ugyanis ez a húzás nem jó az ország és a lakosság biztonságának, nem jó a nemzetbiztonsági szolgálatok munkatársainak, a nemzetbiztonsági közhangulatnak, de valószínűsítem, hogy nem jó a kinevezetteknek sem (még akkor is, ha jó „katona” módjára teljesítik is a parancsot), tehát senkinek és semminek. Sajnálatos, hogy 1994 óta a nemzetbiztonság kezelésében nem jeleskedő baloldali kormányidőszakokat még 2009-ben is beterhelik egyesek és ezzel közvetve a magyar adófizetők pénzén is működő nemzetbiztonsági szolgálatokat feleslegesen megbolygatják, lejáratják. Gondolják végig 1994 óta a nemzetbiztonsági szolgálatok irányításában a balos titokvezetők időszakait, tevékenységük mérlegét: Nikolics-Somogyi, Katona Béla, Tóth András, Szilvásy, Ficsor, Juhász Gábor, stb. Egyikük időszaka sem volt valami sikerfutam. A sorból azért maradt ki Kiss Péter kancelláriaminiszter, mert kiemelem, hogy még Ő volt az egyedüli, akivel érdemben beszélni tudtam a nemzetbiztonságról, aki elsőként és egyetlenként eljött a rendezvényünkre, aki elfogadott szakpolitikai jellegű írásos anyagokat, melyeket nagy valószínűséggel el is olvasott és így hasznosított is, bizonyos mértékig. Az Ő időszakában az MSZP Biztonságpolitikai Tagozat Nemzetbiztonsági Munkacsoportját vezettem.

10. Várhatóan a sajtóban több vélemény is elhangozhat majd a fenti kinevezések egyéb magyarázataként, indokaként. Azt javaslom, hogy mérlegeljék: az általam írottak vetnek fel Önökben elfogadhatóbb helyzetképet vagy a magyarázkodóké. Ne törődjenek nagyon a magyarázkodó személyekkel, mert a legtöbbjüket a mundérbecsület védelme motiválja majd, pedig most is az állampolgárok biztonságának érdeke lenne, lett volna a legmagasabb rendű motiváció.

11. Amennyiben bárki adatszerűségi pontatlanságot vagy bármilyen formai hibát talál az írásomban, úgy az vonatkoztasson el tőle, emelkedjen felül, ne ragadjon bele, hanem az írásomat átfogóan, összefüggéseiben viszonyítsa a nemkívánatos hatás kavalkádhoz.

 

 

Baja, 2009.12.25.

 

Várhalmi A. Miklós

magyar adófizető állampolgár

pártfüggetlen nemzetbiztonsági szakértő

www.varhalmi.hu

 

 

 

A PDF formátumú dokumentumok olvasáshoz,
az Adobe Reader program letölthető az alábbi helyről:

Megtekintés vagy letöltés: PDF formátumban, RTF formátumban
Nyomtatás Hivatkozás küldése
Honlap Tartalom (Térkép)

Dr. Várhalmi A. Miklós (PhD) * H-6500 Baja, Szarvas Gábor u. 3. * SKYPE név: vamiklos * Tel: +36-21-2525010 * Fax.: +36-79-326581 * varhalmi.miklos(kukac)baja(pont)hu